Październik 29, 2017

Najnowsze badania w dziedzinie dietetyki pokazują, że szpinak ma niesamowite właściwości dla naszego zdrowia i figury. Dlatego jeśli jeszcze nie włączyliście go do swojej diety, zróbcie to jak najszybciej – przynajmniej raz w tygodniu dodajcie go do swojego posiłku, a organizm na pewno się wam odwdzięczy. To zielone warzywo jest bardzo smaczne, ale jeśli potrzebujecie konkretnych argumentów, żeby się do niego przekonać, znajdziecie je poniżej.

Dlaczego warto jeść szpinak?

  • Po pierwsze, to produkt numer jeden w dbaniu o zdrowie, szczególnie jeśli chodzi o kobiety. Każda z pań powinna zjadać kilka porcji szpinaku tygodniowo. Dlaczego? Bo to najlepszy sposób profilaktyki raka jajników oraz raka piersi.
  • Po drugie, szpinak to warzywo powszechnie znane i cenione ze względu na powstrzymywanie powstawania nowotworów. Cenne składniki zawarte w szpinaku pomagają walczyć z rozwijającymi się komórkami rakowymi.
  • Po trzecie, liście szpinaku zawierają w sobie antyoksydanty, które spowalniają proces starzenia się mózgu.
  • Szpinak zawiera także luteinę, stanowiącą największą ochronę naszych oczu od chorób, takich jak degeneracja plamki żółtej i zaćma.
  • Kolejną bardzo cenną właściwością szpinaku jest to, iż jest on wspaniałym źródłem żelaza. Z kolei żelazo to główny składnik hemoglobiny, która potrzebna jest człowiekowi do produkowania energii i dla procesów metabolicznych. Szpinak zawiera także duże ilości witaminy K, magnezu, cynku i fosforu.

Czy szpinak jest dobry dla wszystkich?

Warto wiedzieć, że szpinak, jak wszystko – należy spożywać z umiarem. Przesada w jedną czy drugą stronę może mieć negatywne skutki dla zdrowia, a przecież chodzi o to, by jak najlepiej wykorzystać możliwości tej rośliny. Przedawkowanie witamin jest tak samo złe jak ich niedobór.

Poza tym, nie ma żadnych przeciwwskazań do spożywania szpinaku. Należy jednak kupować go z zaufanego źródła albo sadzić samemu, gdyż w nieodpowiednich warunkach, ta roślinna ma skłonność do wchłaniania w siebie pestycydów, które, niestety, co raz częściej wykorzystuje się w masowych produkcjach żywności.

Szpinak a figura

W odróżnieniu od innych warzyw, szpinak jest bogaty w białko, co sprawia, że jest to produkt praktycznie niezastąpiony w kuchni wszystkich, którzy chcą schudnąć lub po prostu – dbają o linię. Wegetarianie jedzą szpinak w ogromnych ilościach, dzięki czemu są w stanie zastąpić sobie produkty pochodzenia zwierzęcego. Z dokładnych obliczeń wynika, że ze względu na zawarte w nim białko, zajmuje trzecie miejsce w warzywnym rankingu – jest zaraz po grochu i fasoli strączkowej.

Szpinak pasuje do większości dań, dlatego nie da się nim znudzić. A przy tym wszystkim, szpinak jest niezwykle mało kaloryczny – na 100 g produktu przypada jedynie 25 kilokalorii!

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*