Luty 2, 2018

Burak, jest często niedocenianym warzywem. Jest podstawowym składnikiem na barszcz czerwony i tylko z nim głównie kojarzony. Warzywo to jednak jest bogate w cenne wartości odżywcze dla naszego organizmu. W surowej postaci burak, ma niski indeks glikemiczny, a picie soku z buraka zredukuje procesy gnilne w jelitach i wspomoże naszą odporność.

Właściwości buraka

Buraki mają dużą zawartość witaminy C i B, dzięki czemu nasz organizm szybciej zwalcza infekcję i wspomogą układ krwionośny i mięśniowy. Wspomaga też naszą pamięć. Mimo, że buraki nie są bogatym źródłem żelaza to wspaniały, naturalny środek krwiotwórczy. Wspomaga podczas leczenia białaczki i zapobiega anemii. Betainy zawarte w burakach, są silnymi barwnikami o właściwościach przeciw utleniających.

Spożywanie buraków pomoże nam przy walce z takimi chorobami jak:

  • Nadciśnienie,
  • Cukrzyca,
  • Anemia i białaczka,
  • Nerwica,
  • Bezsenność,
  • Problemy z wątrobą i woreczkiem żółciowym,
  • Ogólnej walce z wirusami.

Burak polecany jest kobietom w ciąży, ze względu na wysoki poziom kwasu foliowego. Wspomaga prawidłowy rozwój płodu i usuwa z organizmu homocysteinę, której wysoki poziom może wywoływać choroby serca.

Sok z buraka- co warto wiedzieć?

Kurację sokiem z buraka warto przeprowadzać dwa razy do roku, przez minimum około 6 tygodni. Zaleca się spożywanie szklanki soku na czczo, po to by uniknąć problemów z trawieniem. Sok z buraka spożywany rano na pewno dostarczy nam energii na cały dzień. Ważne, aby pić sok wyciskany z surowych buraków. Niestety ale przy obróbce termicznej buraki tracą swoje wartości odżywcze.

Rekomenduję się dodawanie do buraka innych owoców i warzyw, przede wszystkim ze względu na ostry smak buraka. Oprócz walorów smakowych należy pamiętać o tym, że inne warzywa i owoce zawierają kolejne witaminy i wartości odżywcze. Sok z buraka ma silne właściwości oczyszczająco- odtruwające, w związku z tym należy zaczynać od mniejszych ilości. Z czasem, kiedy, zaobserwujemy jak zachowuje się nasz organizm, będziemy w stanie w stwierdzić, czy potrzebujemy większej czy mniejszej dawki. Mogą pojawić się niepokojące objawy takie jak:

  • Pieczenie,
  • Podrażnienie,
  • Czy nawet nudności i wymioty.

Wówczas należy zmniejszyć dzienną dawkę zażywanego soku, to sygnał, że nasz organizm potrzebuję czasu.

Jeśli należysz do osób, które obawiają się działać na własną rękę, w kwestii własnego zdrowia, skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem. Nie zawsze to co jest dobre da wszystkich, jest też skuteczne dla naszego organizmu. Pamiętaj, że buraka możesz spożywać w różnej formie, internet pełen jest pysznych przepisów z zastosowaniem tego warzywa.

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*